loading...
معرفت لاله ها
منتظر امام زمان سید محمد مهدی هاشمی بازدید : 1305 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

فرمانده شهید توپخانه نیروی زمینی سپاه در وصیتنامه خود نوشته است: توجه به اصل ولایت رعایت را هرگز فراموش نکنید.


ادامه وصیت نامه در ادامه مطلب

فرمانده شهید توپخانه نیروی زمینی سپاه در وصیتنامه خود نوشته است: توجه به اصل ولایت رعایت را هرگز فراموش نکنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در وصیت‌نامه شهید حسن شفیع‌زاده آمده است: خدایا من به جبهه نبرد حق علیه باطل آمده‌ام تا جان خود را بفروشم و امیدوارم خریدار جهان من تو باشی نه کس دیگر.
وی افزوده است: … دلم می‌خواهد که در آخرین لحظه‌های زندگیم، بدنم و جسمم آغشته به خون در راه تو باشد نه راه دیگر.
در ادامه این وصیت‌نامه تصریح شده است: … سلام بر امت شهیدپرور و نمونه که با حضور همیشگی خود در همه صحنه‌های حق علیه باطل، اسلام و امام را یاری کرده و قدرت نفس کشیدن و خواب راحت را از دشمن سلب کرده است.
این وصیت‌نامه اظهار داشته است: برادران پاسدارم! امیدوارم با بزرگواری خودتان این بنده ذلیل خدا را عفو کنید، سفارشی چند از مولایمان علی (ع) برای شما دارم؛ در همه حال پرهیزگار باشید و خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود بدانید، یاور ستمدیدگان و مستمندان جامعه و یاور تمامی‌ مستضعفان باشید.
این شهید در ادامه افزوده است: مبادا یتیمان و فرزندان شهدا را فراموش کنید.سلسله مراتب و اطاعت از مسئولان را با توجه به اصل ولایت رعایت کنید، در هر زمان و هر مکان با دست و زبان و عمل امر به معروف و نهی از منکر کنید.
در ادامه این وصیت‌نامه تصریح شده است: برادران مسئول! که به طور مستمر در جهت پیشبرد اهداف انقلاب، شبانه‌روزی فعالیت می‌کنید به عدالت در کارهایتان و تصمیم‌گیری‌هایتان به عنوان یک مرز ایمان داشته باشید.
وی افزوده است: عدالت را فدای مصلحت نکنید، پرحوصله باشید و در برآوردن حاجات و نیازهای آنها بکوشید، در قلب خود مهربانی و لطف به مردم را بیدار کنید و طوری رفتار نکنید که از شما کراهت داشته باشند.
در ادامه این وصیت نامه آمده است: برایم الهام شده که این بار اگر خداوند رحمان و رحیم بخواهد، به فیض شهادت نائل خواهم آمد.
اضافه می‌شود شهید حسن شفیع‌زاده در مرداد سال ۱۳۳۶ ه.ش در یک خانواده مذهبی در شهرستان تبریز متولد شد.
همزمان با اوج‌گیری حرکت توفنده انقلاب اسلامی در سایه رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) با روحانیان معظم در تبعید، همچون شهید آیت‌الله مدنی و شهید آیت‌الله دستغیب در تماس بود و در داخل پادگان، فعالیت‌های زیادی برای راهنمایی نظامیان و خنثی کردن تبلیغات حکومت نظامی انجام می‌داد و در همان حال به پخش پیام‌ها و اعلامیه‌های انقلابی در داخل و خارج پادگان نیز می‌پرداخت.
شهید شفیع‌زاده بعدها به دنبال تشکیل سپاه، به همراه دیگر برادران، نخستین هسته‌های مسلح سپاه را پی‌ریزی کرد و در سمت مسئول عملیات سپاه تبریز در سرکوبی خوانین و اشرار آذربایجان همچنین حزب منحرف خلق مسلمان نقش فعال داشت.
هنگامی که به همراه شهید باکری در سپاه ارومیه انجام وظیفه می‌کرد به عنوان مسئول عملیات برای ایجاد امنیت آن منطقه، در درگیری‌های متعدد برای سرکوبی گروه‌های فاسد تلاش شبانه‌روزی کرد و توانست در تشکیلات حزب منحله دموکرات نفوذ کرده و موجب متلاشی شدن آن و دستگیری و اعدام تعداد زیادی از کادرهای آنان شود.
با شروع جنگ تحمیلی و محاصره آبادان، با یک دسته خمپاره‌انداز که تحت مسئولیت شهید باکری اداره می‌شد به جبهه‌های جنوب شتافت و در عملیات پیروزمندانه فتح‌المبین معاون تیپ المهدی (عج) بود و خاطره رشادت‌ها و جانفشانی‌های او در اذهان مسئولان جنگ و همرزمانش هرگز از یاد نمی‌رود.
پس از این عملیات، با اندیشه بلندی که داشت و تجربیاتی که کسب کرده بود، متوجه شد که با گسترش سازمان رزمی مردمی، برای انجام عملیات بزرگ، نیاز به تشکیلات پشتیبانی آتشی به نام توپخانه است. با همفکری تنی چند از فرماندهان ضمن پی‌ریزی و سازماندهی نخستین آتش‌بارهای توپخانه، مسئولیت هماهنگی پشتیبانی آتش در قرارگاه فتح در عملیات بیت‌المقدس را به عهده گرفت و به خوبی از عهده این وظیفه بزرگ برآمد.
وی در نبردهای خیبر، والفجر ۸، کربلای یک، کربلای ۴، کربلای ۵ که سپاه پاسداران به لحاظ عملیاتی مسئولیت مستقلی داشت، پشتیبانی آتش کل منطقه عملیات، با رهبری و هدایت ایشان انجام گرفت.
شهید شفیع‌زاده ضمن شرکت در کلیه صحنه‌های عملیاتی، مسئولیت فرماندهی توپخانه و طرح‌ریزی و هدایت آتش پشتیبانی را در قرارگاه‌های مختلف به عهده داشت و آخرین مسئولیت ایشان فرماندهی توپخانه نیروی زمینی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بود.
شهید شفیع‌زاده در تاریخ هشتم اردیبهست ۶۶ در منطقه عملیاتی کربلای ۱۰ در شمالغرب (منطقه عمومی ماووت) در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرا گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد و به دیدار معشوق شتافت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 170
  • بازدید ماه : 868
  • بازدید سال : 8,346
  • بازدید کلی : 89,051