loading...
معرفت لاله ها

متن سوالات در ادامه مطلب

بگو چند بار تا حالا اینا رو شنیدی؟! چند بار بهش فکر کردی؟! چند بار دنبال جوابش رفتی؟! چند بار خودت جوابگو بودی؟! چند بار خواستی از جواب این سوال ها به یه راه حل برسی؟ چند بار اون راه حل رو عملی کردی؟ چند بار به نتیجه رسیدی؟ اگه نتیجه خوب نبوده ، نفهمیدی چرا؟ دفعه بعد چطور می خواهی  اشتباهت رو اصلاح کنی؟



 برای اینکه کارت رو هم راحتر کرده باشم ، 4 گزینه ای کردم جواب ها رو!!!

سوال ها به شرح زیر است!!!!



"شهید کیه؟ مادر شهید کیه؟ پدر شهید کیه؟ فرزند شهید کیه؟ جبهه ها چطور بود؟ شهدا برای چی رفتن؟ چرا ما مدیون شهدا هستیم؟ وظیفه ما در برابر اونا چیه؟"




 

چند بار تا حالا اینا رو شنیدی؟!

 

 ١-١٠٠٠بار                       2- بیشتر از ١٠٠٠ بار                    3- حسابش از دستم در رفته !!                       4- برای این حرفا یه گوشم دره یه گوشم دروازه!!!!




چند بار بهش فکر کردی؟


 ١-خیلی وقتا    

 فقط بعضی وقتا که حوصله داشتم٢-

3- سعی می کنم زیاد ذهنم با مسائل حاشیه ای در گیر نکنم!!!  

4- این چیزا دیگه قدیمی شده ، موضوعات مدرن تری هم هست که بهش فکر کنیم!!!!



چند بار دنبال جوابش رفتی؟!


 ١-بعضی وقتا رفتم و یه چیزایی دست گیرم شده   

٢-می رفتم اما چیزی دست گیرم نمی شد!!!

 ٣-بهش فکر نکردم چه برسه برم دنبال جوابش!! 

  ۴-مگه من بی کارم توی این عصر تکنولوژی و پفک و آدمس، برم دنبال این چیزا!!!



چند بار خودت جوابگو بودی؟!


1- خوب بعضی وقتا به خاطر ظاهرم یا موقعیتم ، مجبور بودم جواب بعضی از این سوال ها رو بدم

2- بعضی وقتا از من می پرسیدن اما من خودم هم جواب درستی نداشتم بدم!!

3- مگه  من چی کاره هستم جواب بدم ؟!

4- بقیه خودشون می فهمند این سوال ها در شأن من نیست!!! از من نمی پرسند!!



چند بار خواستی از جواب این سوال ها به یه راه حل برسی؟


1- بعضی وقتا که موضوع بیشتر برام روشن بوده، سعی کردم یه راه حلی پیدا کنم که به بقیه جواب این سوال ها رو تفهیم کنم.

2- آخه همیشه ، این قدر گیج میشم که نمی تونم رابطه ای بین جواب ها پیدا کنم، پس راهی هم به ذهنم نمی رسه!

3- راه حل ؟! راه حل چی؟ اصلا موضوع چی بود یادم رفت!!

4- من می گم شما بی کارید بگو نه!! 20 سال گذشته ، اگر راه حلی بود همون سال ها پیدا می کردید ، نه الان!!!



چند بار اون راه حل رو عملی کردی؟


1- خوب سعی کردیم ، نمایشگاه کتاب شهدا بزنیم!!! یه نشریه که مطالبش رو از این ور و اون ور جمع کردیم بزنیم!! یه سنگر که با یه سری چفیه و پلاک و سر بند تزیین شده بود زدیم!!! عکس شهید ها رو زدیم، به جای چراغ شمع روشن کردیم!!! یه آهنگ حماسی هم گذاشتیم و تازه امسال سی  دی و نرم افزار هم آوردیم!!!! خیلی کار کردیم !! همه بچه ها حسابی لباس هاشون خاکی شد!!! یه سخنران هم آوردیم اما هیچ کس نبود غیر خودمون!! از همه مهم تر مسابقه شعر شهدا گذاشتیم!!



2- آره ما هم ذهنمون رسید یه کارای بکنیم، دیدم زشته همین جوری بی کار بمونیم، جلوی بقیه که دارن کار می کنن ضایع میشیم!! خوب دیدم برای اینکه مشتری پسند باشه ، فقط یه فیلم ، پخش کردیم توی سالن ، واسه کلاسش روبان قرمز رو گذاشتیم ، که هنری هم باشه!! می گفتن راجع به دفاع مقدسه، اما اخرش ربطش رو نفهمیدیم!!!  فقط وقتی داستان عشقی شد واسه همه جالب شد!! اما حیف به عشقش نرسید ، قهرمان فیلم!!آخر مجلس همه به خاطر پذیرایی از ما تشکر کردند!!! یه پسره هم بالاخره تونست رکورد بزنه از بیشتر دختر های توی سالن شماره بگیره!!! فکر کنم به خاطر تیپ به روزش بود!!!



3-  راستی موضوع یادم اومد!! اما فکر کنم راه حلی نباشه!!



4- خودتون رو مسخره کردید ؟! شما غیر از اینکه جوون ها رو غمگین کنید ، کار دیگه ای بلد نیستید؟!!




چند بار به نتیجه رسیدی؟


1- همه می گفتن کارایی که کردیم خوب بود، مخصوصا از اینکه امسال به جای شمع مشکی از شمع های صورتی استفاده کردیم ، استقبال کردند!!! اما انصافا بگم ، فکر کنم هیچ کس آخرش نفهمید ، شهید کیه و برای چی رفته؟!! نمی دونم چرا اینجوریه؟ ما هر سال کلی دکوراسیون نمایشگاه رو عوض می کنیم، اما باز تاثیر گذاری کمتر از قبل میشه!!! تازه برای مسابقه شعر هم فقط یکی از بچه های خودمون شعر آورد اونم چنگی به دل نمی زد!!


2-  والا فیلم بد نبود ، جواب داد، اما همه بعد از فیلم اومدن گفتن سال دیگه خواستین فیلم بگذارید، از فیلم های روی پرده بیارید، جدید تر باشه بیشتر خوش می گذره!!! گلزار هم توش بازی کنه خوبه!! راستی یه کم ول خرجی کنید رانی بدید واسه پذیرایی بهتره!!! به نظرم ما که بد نبود ، اما خوب یه کم بیشتر فکر می کنم می بینم ، انگار اثر خاصی نداشته!!! همه به خاطر پذیرایی اومده بودن!!



3- ما تو چه کاری به نتیجه رسیدیم که این بار برسیم!!



4- آره به این نتیجه رسیدم که سال بعد خودم یه برنامه خفن بگذارم کنار برنامه شهدای اینا، کلی ملت رو شاد کنم، فضا عوض شه!!!مردیم بس که گریه کردیم و غمگین بودیم!!




اگه نتیجه خوب نبوده ، نفهمیدی چرا؟



 ١-خیلی فکر کردم به نتیجه نرسیدم! 2- زیاد فکر نکردم دیدم فایده نداره !  3- فکرم رو لازم دارم !!

 ۴-چراشو کاری ندارم ، فقط خیلی دلم خنک شد!! یه مشت استخون چیه هر سال هم براشون برنامه بزاری!!!



دفعه بعد  چطور می خوای اشتباهت رو اصلاح کنی؟


1- باز دکور رو عوض می کنیم!!  2- نوع پذیرایی رو عوض می کنیم بیشتر استقبال بشه!!

3- دیگه داری حوصله مو سر می بری ها!!  4 - دفعه بعد بچه ها رو تیر می کنم هیچ کس نره نمایشگاه شون!!!

                                  **************************************************       

بله دوستان این یه نمای کلی از بیشتر کارایی بود که ما توی همه این سال ها انجام دادیم برای شهدا !!! و نمای کلی گروه های مختلف فکری جامعه جوان ما!!!


 البته نمی گم  همه کارها ، اینطور بوده ، بعضی کارا که جدید بود، از سر اخلاص بود و به برکت نام شهید، واقعا تاثیر گذاشته روی همه ، اما ...............


اما انصافا خودتان قضاوت کنید ، بیشتر کارهای ما اینطوری نیست؟!!


فکر می کنید ، چرا اینطور میشه؟!!


یه کسی یه بار کاری رو انجام می ده دیگه همه اون کار رو انجام می دن، شاید یه کم روی ظاهرش تغییراتی انجام بدن، اما توی باطنش هیچی تغییری نمی دیم، عمق نمی دیم!!! انسان روحی داره که تشنه تغییر هست ، و تکرار اون رو خسته می کنه ، حتی اگر مهم تریم موضوع جهان هم باشد!!!


فکر نمی کنید دیگه وقت اون رسیده ، بیشتر به عمق کار و محتوای برنامه هامون راجع به شهدا فکر کنیم ، تا به ظاهرش؟!!


کافیه شما بخواهید، خود شهدا کمک ما می کنند.


جهان امروز تشنه معنویت هست  و ما فرهنگ و تاریخ و دینی سرشار از معنویت داریم .

باید راهی پیدا کنیم که جهانی را سیراب کند ، نه اینکه حتی تشنگی خودمان را هم نتوانیم بر طرف کنیم!!!


شهدا نمونه های کاملی از این معنویت سرشار بودند، این چشمه های زلال را رها نکنیم.




دیگه نگوییم شهدا شرمنده ایم، بگویید شهدا یاری مان کنید ، تا راهتان را ادامه دهیم

  ....................................              

قطعه همان غزل است

اما بی سر

و تو آن غزلی

اما قطعه قطعه

     

منبع : وبلاگ

http://fotros67.persianblog.ir/post/190/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 133
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 267
  • بازدید ماه : 965
  • بازدید سال : 8,443
  • بازدید کلی : 89,148