loading...
معرفت لاله ها
منتظر امام زمان سید محمد مهدی هاشمی بازدید : 186 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

متن وصیت نامه در ادامه مطلب

وچنین است وصیت نامه شهید عبدالرضا میرزایی:

به نام خداوند بخشنده مهربان

من به یاری خداوند متعال به جبهه می روم تا آنکه مزدوران عراقی رابه کمک خداوند نابود کنم.من نمی توانم دراینجا بمانم ودیگربرادران درجبهه جنگ کنند .من اگردرجبهه شهید بشوم بهتر ازآن است که دربستر یادرزیر ماشین بمیرم من باید به جبهه بروم وبه یاری دیگربرادرانم جنگ کنم مگرخون من قرمزتر ازخون شهیدان است که درجبهه ها شهید می شوندمن باید بروم تادیگربرادران خسته نشوند وآنها درآن سنگلاخها درآن گرماها وسرماها باشند ومن دراینجا باشم من باید به دیگربرادران کمک کنم واین یک واجب شرعی است وجبهه خودیک نعمت است که خداوند به ماداده است وماباید به کمک دیگربرادران برویمومن به پدرومادرم درود می فرستم که من رابزرگ کرده اند ومن نتوانستم کوچکتریت زحمات آنها راجبران کنم.

                                                                                        والسلام عبدالرضا میرزایی

 

 

 

 

وچنین است وصیت نامه گرانبهای شهیدکمال ایزدی:

بسم رب الشهداوالصدیقین

اینجانب کمال ایزدی به ملت شهیدپرورایران وصیت وسفارشمی کنم که رهرووپیروراه امام خمینی که همان راه  خداوائمه اطهارعلیهم السلام است باشید.ازبرادران وهمه جوانان ایران ومردم عزیزمی خواهم که به ندای (هل من ناصرینصرنی)حسین زمان لبیک گفته وپشتوانه امام عزیزوپاسدارحرمت خون شهداباشید.ازهمه زنان مومن ایران بخصوص مادروخواهرانم می خواهم که مواظب حجاب وعفت خودباشید.چراکه حجاب شما زنان خداجوی کوبنده ترازخون شهیدان است پدرومادروخانواده عزیزم اگرسعادت ولیلقت پیداکردم که به مقام والاوفیض بلندشهادت نائل شدم ازشماانتظاردارم که صبورباشیدکه خداهمیشه باصابران است .ازمادرم می خواهم که صبورباشدوبی تابی نکند.چراکه اجرمادران شهدانزد سرورهمه شهیدان اباعبداله الحسین (ع)است .ازشمامی خواهم که اگرگریه می کنیدبه یادمظلومیت اباعبداله الحسین گریه کنیدکه مصائب روزعاشورابس بزرگ است .ازخانواده ام می خواهم که اگرمن شهیدشدم جنازه مرادرکنارشهدای عزیزخرامه دفن کنند.درپایان ازهمه همرزمان واقوام وخویشان ودوستان حلالیت می طلبم واگربدی ازمن دیده ایدمراحلال کنید.

خدایاخدایاتاانقلاب مهدی خمینی رانگه دار-والسلام کمال ایزدی20/4/66

 

 

 

وصیت نامه گرانبهای شهید فردین ایزدی

بسم الله الرحمن الرحیم

ولاتحسبن الذین قتلوافی سبیل الله امواتابل احیاءعندربهم یرزقون

بادرودوسلام به پیشگاه امام زمان ونائب برحقش امام خمینی ورزمندگان کفرستیزاسلام.

دوستان انسان بالاخره روزی ازدنیامی روندودارفانی راوداع می گویند،چه بهترکه انسان جان خودرادرراه حقیقت بدهدوبه معبودالهی برسد.این وصیت نامه رازمانی می نویسم که اماده نبرد بادشمن می باشم ،دشمنی که قصدازبین بردن اسلام وانقلاب وجمهوری اسلامی راداشت،دشمنی که می خواست به ناموس وشرف مسلمانان تجاوزکندولطمه بزند.من به شمامردم غیوروشهیدپرورایران می گویم که پیش ترازپیش به جبهه بیاییدواسلحه افتاده شهیدان رابرداریدوجبهه های نورراخالی نگذاریدوهمچون یاران حسین به جنگ بادشمنان این وطن بپردازید.زمان مازمان امام حسین است وبایدحسین وارازدنیابرویم.مردم قدرامام رابدانیدکه اونعمت بزرگی است که ازطرف خدابه مانازل شده است وماهرچه داریم ازامام است .امام خمینی همچون خورشیدی است که به تمام ملتهای جهان نورمی دهد.دعابه حال امام رافراموش نکنید،نمازراترک نکنیدکه جبهه هابه خاطرنمازاست .واگردشمن برماچیره شددیگرنمازهم نمی توانیم بخوانیم.واگرکسی ازاین بنده حقیربدی دیده به بزرگواری خدش مراببخشدوازهمه شماحلال بودی می طلبم وازپدرومادروخواهران وبرادرانم ودوستان وتمامی اقوام وخویشان می خواهم که برای من گریه نکننداگرخواستندگریه کنندبرای مظلومیت حسین گریه کنندکه منبهترازعلی اصغرشیرخوارحسین (ع) نیستم .مادرم بایدشادی کندوافتخارکندکه فرزندش رادرراه خداداده است والسلام-فردین ایزدی-18/3/67-پادگان معاد-اهواز

 

 

 

 

وچنین است وصیتنامه شهیدمنوچهرسلطانی :

انالله واناالیه راجعون

ولاتحسبن الذین قتلوافی سبیل الله امواتابل احیاءعندربهم یرزقون

امت شهیدپرورورزمنده پروراینک که سپاهیان محمدمی روند تابر ابرقدرتهاسیلی بزنندباشماست که آنها رایاری کنید،ازبرادران وخواهران روستای خیرآباد وبرادران دیگرمی خواهم که راه عزیزان راادامه دهند وما ملت کوفه نیستیم که امام راتنها بگذاریم.این وظیفه ماست که راه حسین شهیدراادامه دهیم.ازخواهران خودمی خواهم که ناراحت نباشند وهیچ وقت گریه نکنندوازپدرومادرم می خواهم که ناراحت نباشندازاینکه فرزندتان ازدست رفته وشما بایدافتخارکنیدکه چنین فرزندانی داریدوچندوصیت به دوستانم دارم که اگرمن شهیدیامفقودویااسیرشدم راهم راادامه دهندونگذارندامام تنها بماندپدرومادرگرامی اگرچنین شدکه جنازه من گیرتان نیامدنگران نباشیدچون حضرت زهراهم قبرشان معلوم نیست وشایدبایدافتخارکنم .شمانیزبایدافتخارکنیدکه   امانتی راکه خداوندبه شماداده به خوبی تحویل دادیدوازخواهرانم می خواهم که به دعای کمیل وتوسل توجه زیادی کنندوحجاب اسلامی رارعایت کنندوازبرادرانم هم می خواهم که دعای کمیل وتوسل بخوانندواگرشهیدشدم کناربرادرم خاکم کنیدوالسلام-دعابرای رزمندگان اسلام یادتان نرود-منوچهرسلطانی

 

 

 

 

واویزه گوشمان می کنیم وصیت نامه شهیدمرتضی علیایی

بسم رب الشهدا....

ای خداتومارابه مهمانی دعوت کردی وماهم پذیرفتیم پس دراین موقع اول ازتو....امرزش می طلبم و می خواهم که گناهانم راببخشی .ازشماای مردم می خواهم که اگرمرامی شناسیدواگرازمن بدی دیده ایدببخشید.امام راتنهانگذاریدوجبهه هاراخالی نگذارید.والسلام

 

 

 

 

 

 

بخشی از نوشته های شهید غلامرضا فریور

واینک شعری که شهیدبه عنوان جزیی ازوصیتنامه خودبرای مابه یادگارگذاشته است رامی خوانیم:

                                            رهروان عشق

رهروان عشق باخون چهره رنگین کرده اند         بالهای سرخ خودرابرتن اذین کرده اند

سخت،پرشورونور،این دواسیرعشق حق            جان وتن ازادازقیدشیاطین کرده اند

مرگ درکام همه تلخ است ،اماعاشقان            باشهادت مرگ راچون شهدشیرین کرده اند

این شقایقهاکه روییده ازخون سرخشان          دشت هامون راسراسرعطراگین کرده اند

نامشان برلوح تاریخ وزمان پاینده باد             چون که جان قربانی این راه وایین کرده اند                    والسلام                                      غلامرضافریور

 

 

 

 

وچنین است وصیت نامه شهید رمضان جاویدی:

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که به یاری خداوند تعالی سعادت جبهه رفتن نصیبم شده وصیت نامه خودرا شروع می کنم اگر برگشتم که انشاءالله با پیروزی واگرهم شهادت نصیبم شد مرا درمحل امامزاده صالح(ع)دفن کنید تنها خواهشی که از پدرومادرم دارم این است که اگر به فیض شهادت رسیدم برای من گریه وزاری نکنید که ضد انقلاب خوشحال شوند چون من به آرزوئی که خواستم رسیدم.

والسلام 4/9/1360

 

منبع:سایت

http://shohada199.persianblog.ir/post/6/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 141
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 275
  • بازدید ماه : 973
  • بازدید سال : 8,451
  • بازدید کلی : 89,156